Privacy – Klachten – Disclaimer
Klachtenregeling
Inleiding
Prikkel hecht aan tevreden relaties en we werken daarom steeds aan de kwaliteit van onze dienstverlening. Ieder weet “ Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt”. Dit impliceert evenwel niet, dat alle fouten geaccepteerd behoeven te worden. In geval u niet tevredenheid bent, een klacht of opmerking heeft dan kunt u dat aan ons kenbaar maken. Wij stellen dit zeer op prijs!
Zo kunnen wij de fout eventueel herstellen, ervan leren en deze klacht in de toekomst voorkomen. Vorenstaande betekent derhalve dat wij zeer veel belang hechten aan het zo optimaal laten verlopen van onze dienstverlening en klachten hier omtrent zeer serieus nemen, hetgeen bij ons heeft geleid tot het ontwikkelen en invoeren van onderhavige klachtenregeling.
Telefonisch oplossen klacht
Vaak kunnen klachten het beste tijdens een goed gesprek (telefonisch of in persoon) worden opgelost. Wij verzoeken u daarom eerst contact op te nemen voor telefonisch overleg over het probleem of voor het maken van een afspraak. Als de klacht een bepaalde persoon betreft, heeft het de voorkeur dat u eerst probeert om met de betreffende persoon tot een oplossing te komen. Lukt dit niet of heeft u redenen om dit niet te willen, dan kunt u ook contact opnemen met de heer R. Knoester.
Formele schriftelijke klachtenprocedure
Is uw probleem met een gesprek niet verholpen of leent de klacht zich volgens u niet voor een gesprek, dan kunt u de klacht formeel schriftelijk indienen. Dit kan via het formulier dat is bijgevoegd bij deze klachtenregeling. U kunt het ingevulde formulier daarna verzenden ter attentie van de heer R. Knoester, is hij zelf bij de kwestie betrokken, dan wordt u verzocht het formulier te zenden ter attentie van mevrouw J. Knoester.
Overigens kunt u er ook voor kiezen om de klacht telefonisch door te geven aan een van onze medewerkers. Vermeld daarbij nadrukkelijk dat u de klacht wil laten behandelen via de officiële klachtenprocedure.
De medewerker zal dan het klachtenformulier tijdens het telefoongesprek invullen; u ontvangt hiervan twee kopieën. We verzoeken u één exemplaar ondertekend te retourneren.
Verloop procedure
De gang van zaken is daarna als volgt: de directie van Prikkel zal uw klacht zo spoedig behandelen en met u en de andere betrokkenen overleggen om tot een bevredigende oplossing te komen. Lukt het de directie niet om binnen enkele dagen inhoudelijk te reageren, dan zal de directie in ieder geval binnen vijf werkdagen de ontvangst van uw klacht bevestigen. In de meeste gevallen zal de directie ook contact met u opnemen om te overleggen over de verdere stappen. Ook kunt u om een nadere toelichting of verdere informatie worden gevraagd.
Doelstelling is om uw klacht in ieder geval binnen acht weken af te handelen. Mocht dit uitlopen, dan wordt u over de reden daarvan geïnformeerd en ook verder op de hoogte gehouden van de voortgang van de procedure. Uiteraard ontvangt u na afronding een schriftelijke bevestiging van de uitkomst van de procedure.
Overige aspecten klachtenregeling
Mede in verband met beroepsreglementering worden alle aspecten van de afhandeling van uw klacht vastgelegd. Uiteraard wordt zorgvuldig en vertrouwelijk met de informatie omgegaan. In bepaalde situaties kan het noodzakelijk zijn om extern advies in te winnen bij professionele onafhankelijke instanties. Met het indienen van uw formele klacht wordt u daarom toestemming gevraagd om (kopieën van) relevante stukken ter beschikking te stellen aan die eventuele deskundigen. Zoals bij ons gebruikelijk vragen wij hen voor geheimhouding te tekenen. Tot slot Indien u een klacht heeft en ons dat laat weten, waarderen wij dat zeer. U geeft ons hiermee immers een tweede kans. U kunt ervan verzekerd zijn dat wij alle gegronde klachten meenemen in de evaluatie van onze organisatie en onze uiterste best doen om maatregelen te nemen om herhaling van het betreffende probleem te minimaliseren. We hopen op een goede verdere relatie en samenwerking.
De directie van Prikkel
Klachtenformulier
Indien u een klacht heeft over Prikkel, die u schriftelijk kenbaar wenst te maken verzoeken wij u gebruik te maken van dit formulier, en deze te verzenden ter attentie van de heer R. Knoester (vertrouwelijk); postadres: Markgraaflaan 179, 2553 MA ‘s-Gravenhage.
Voor een beschrijving van het verdere verloop van de behandeling van uw klacht verwijzen we naar onze klachtenprocedure.
Naam cliënt (organisatie) |
|
Naam (persoonlijk) |
|
Adres |
|
Postcode/plaats |
|
Telefoonnummer |
|
Email-adres |
|
Voor een snelle en zorgvuldige behandeling van uw klacht vragen wij u uw klacht zo concreet mogelijk te beschrijven: wat is de aard en omvang van het probleem, wat en/of wie betreft het? Hoe lang speelt het al; heeft het zich één of meerdere keren voorgedaan?
Klokkenluidersregeling
Algemeen
Prikkel hecht waarde aan een goede klachtenregeling met een zorgvuldige en vertrouwelijke afhandeling van de gemelde klachten. In dit kader is Prikkel van mening dat ook medewerkers en personen van buiten de organisatie zonder gevaar voor hun rechtspositie vermeende onregelmatigheden aan de orde moeten kunnen stellen. Iemand die gebruik maakt van deze klokkenluidersregeling kan de melding anoniem doen bij de vertrouwenspersoon van Prikkel
Begrippen
In deze regeling worden de volgende begrippen gebruikt:
Medewerker: Alle aan Prikkel verbonden werknemers inclusief directie.
Externe derde: Een ieder natuurlijk- of rechtspersoon niet zijnde Prikkel of één van haar medewerkers.
Melder: Een ieder natuurlijk- of rechtspersoon die een melding doet als bedoeld in deze klokkenluidersregeling.
Vertrouwenspersoon: De natuurlijk persoon die door de directie van Prikkel is aangesteld in het kader van deze klokkenluidersregeling.
(Vermeende) onregelmatigheid: Een op redelijke gronden gebaseerd vermoeden met betrekking tot Prikkel en/of haar medewerkers in verband met:
a. een (dreigend) strafbaar feit;
b. een (dreiging van) het vernietigen of manipuleren van informatie over voornoemde feiten;
c. een (dreiging) van bewust onjuist informeren;
d. een (dreigende) schending van wet- of regelgeving;
e. een (dreigende) schending van binnen Prikkel geldende(gedrags)regels of
f. overige situatie die naar oordeel van de melder gemeld dient te worden aan de vertrouwenspersoon.
Waarom een klokkenluidersregeling?
Prikkel heeft een klokkenluidersregeling die waarborgt dat personen van buiten de organisatie en bij haar werkzame of aan haar verbonden personen zonder gevaar voor hun rechtspositie vermeende onregelmatigheden binnen of (mede) buiten de organisatie aan de orde kunnen stellen. Deze regeling leidt ertoe dat klachten worden vastgelegd, vertrouwelijk en tijdig worden behandeld en dat de onregelmatigheden waarover wordt geklaagd, indien gegrond, tijdig worden afgehandeld door het nemen van passende maatregelen door de organisatie.
Reikwijdte
Deze klokkenluidersregeling heeft betrekking op de volgende situaties:
A. handelingen die leiden tot strafbare feiten door Prikkel of haar medewerkers;
B. alle werkelijke of vermoede andere overtredingen van externe wet- en regelgeving door Prikkel of haar medewerkers;
- alle werkelijke of vermoede overtredingen van interne regelgeving door Prikkel
of haar medewerkers;
D. (dreigende) intimidatie van medewerkers door collega’s dan wel leidinggevenden;
E. (dreigende) onrechtmatige vernietiging of manipulatie van gegevens of informatie;
F. en verder alle situaties die naar de mening van een melder voor melding aan de
vertrouwenspersoon in aanmerking komen.
Als er sprake is van verschillen van inzicht, dan wel klachten over het optreden van Prikkel dan wel haar medewerkers, kan ook gebruik worden gemaakt van deze klokkenluidersregeling.
Het verschil met de hiervoor genoemde richtlijnen hangt samen met het feit dat gebruik van de klokkenluidersregeling altijd op basis van anonimiteit plaatsvindt.
Procedure
1. Indien sprake is van een situatie die onder de reikwijdte van deze klokkenluidersregeling valt, heeft de melder de mogelijkheid deze te melden aan de vertrouwenspersoon.
2. De melding aan de vertrouwenspersoon vindt uitsluitend elektronisch plaats via de heer R. Knoester (rknoester@knoesteraudit.nl).
3. Externe derden kunnen eveneens een melding verrichten via dit e-mailadres.
4. De vertrouwenspersoon bevestigt de melding binnen 1 week aan de melder.
De vertrouwenspersoon informeert de melder tevens hoe en binnen welke termijn diens melding in behandeling zal worden genomen. Deze termijn bedraagt uiterlijk vier weken na de ontvangst van de melding.
5. a) Indien sprake is van een situatie genoemd onder A en E, informeert de vertrouwenspersoon onmiddellijk de directie. De vertrouwenspersoon informeert hierover tevens de melder.
5. b) Als sprake is van een (dreigende) overtreding van interne of externe beroepsregelgeving informeert de vertrouwenspersoon de directie.
c) Bij het informeren van de directie als bedoeld in de punten 5a en 5b, maakt de vertrouwenspersoon de bron niet bekend.
6. De vertrouwenspersoon informeert de melder uiterlijk na vier weken over de afhandeling van zijn melding en de maatregelen die zijn genomen. Wanneer deze termijn door onvoorziene omstandigheden niet kan worden gehaald, informeert de vertrouwenspersoon de melder hierover en geeft hij aan op welke termijn de melder zal worden geïnformeerd over de afwerking van diens melding.
7. Meldingen die betrekking hebben op een (dreigende) overtreding van interne of externe beroepsregelgeving worden in alle gevallen door de vertrouwenspersoon afgehandeld in overleg met de directie met inachtneming van de vertrouwelijkheid.
Vertrouwelijkheid en bescherming
De melding, de correspondentie hierover en de behandeling geschieden onder volledige geheimhouding en vertrouwelijkheid, tenzij de melder de vertrouwenspersoon schriftelijk ontheft van zijn geheimhoudingsplicht.
De directie van Prikkel garandeert medewerkers die meldingen aan de vertrouwenspersoon doorgeven op grond van deze klokkenluidersregeling, dat de melding op geen enkele wijze van negatieve invloed zal zijn op zijn/haar functioneren binnen Prikkel, dan wel zijn/haar carrière.
Disclaimer
Disclaimer
De informatie zoals opgenomen op deze website is uitsluitend bestemd voor algemene informatiedoeleinden. De inhoud van deze website is niet gericht op gebruik door bezoekers in een ander land en/of jurisdictie dan Nederland. Door de veranderende aard van wet- en regelgeving en de intrinsieke risico’s van elektronische communicatie, kunnen er vertragingen, gebreken of andere onvolkomenheden optreden in de op deze website verstrekte informatie.
De op deze website verstrekte informatie kan niet worden beschouwd als een juridisch, financieel, fiscaal of ander professioneel advies. Derhalve dienen op grond van deze informatie geen handelingen te worden verricht zonder voorafgaand deskundig advies. Hoewel wij de grootst mogelijke zorgvuldigheid betrachten in de samenstelling en het onderhoud van de op deze website verstrekte informatie, kan Prikkel niet garanderen dat deze informatie compleet, actueel en/of accuraat is. Prikkel aanvaardt dan ook geen aansprakelijkheid voor directe of indirecte schade welke ontstaat door gebruikmaking van, het vertrouwen op of handelingen verricht naar aanleiding van de op deze website verstrekte informatie, tenzij er aan de zijde van Prikkel sprake is van opzet of daarmee gelijk te stellen grove nalatigheid.
Prikkel heeft geen invloed op de (tele- of datacommunicatie)middelen en/of de (computer)systemen met behulp waarvan toegang tot deze website wordt gezocht of verkregen, zodat Prikkel geen aansprakelijkheid aanvaardt voor de gevolgen van eventuele storingen die optreden bij het bezoeken of raadplegen van deze website dan wel bij het opgeven van bestellingen of het versturen van sollicitaties door middel van deze website.
De websites van derden waarnaar op deze website hyperlinks zijn opgenomen, worden niet door Prikkel gecontroleerd, gemaakt en/of onderhouden. Prikkel aanvaardt dan ook geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud, tools of bronnen van de gelinkte websites.
Prikkel streeft ernaar deze website zoveel als redelijkerwijs mogelijk vrij te houden van voor de werking van computerapparatuur of -programmatuur schadelijke elementen (‘virussen’), maar kan er niet voor instaan dat deze website geheel vrij is van dergelijke elementen, zodat Prikkel geen aansprakelijkheid aanvaardt voor de gevolgen die het oproepen of raadplegen van (onderdelen van) deze website voor de werking van computerapparatuur of -programmatuur heeft.
Deze website en de inhoud daarvan is beschermd door het auteursrecht en andere intellectuele eigendomsrechten. Behoudens voor persoonlijk en niet-commercieel gebruik mag niets van deze website of de inhoud daarvan worden verveelvoudigd, opgeslagen in een geautomatiseerd gegevensbestand, of openbaar gemaakt, in enige vorm of op enige wijze, hetzij elektronisch, hetzij mechanisch, door fotokopieën, opnamen of op enige andere manier, zonder voorafgaande toestemming van Prikkel.
U maakt op eigen risico gebruik van deze website en u aanvaardt de volledige verantwoordelijkheid en het risico van verlies als gevolg van dat gebruik, waaronder het verlies van diensten of gegevens. Wij zijn niet aansprakelijk voor eventuele (in)directe, speciale of bijkomende schade, gevolgschade of schadevergoeding als straf of anderszins, ongeacht of deze voortvloeien uit overeenkomst, wettelijke bepaling, onrechtmatige daad (waaronder nalatigheid), of op andere gronden in verband met of voortvloeiend uit het gebruik van deze website, zelfs indien wij wisten of hadden moeten weten van de mogelijkheid van bedoelde schade(vergoeding).
Bovengenoemde disclaimers en aansprakelijkheidsbeperkingen gelden voor zover wettelijk toegestaan, ongeacht of deze voortvloeien uit overeenkomst, wettelijke bepaling, onrechtmatige daad (waaronder nalatigheid) of op andere gronden.
De directie van Prikkel
Datum laatste wijziging: september 2023
Privacy statement
Privacy statement bezoekers website
Prikkel neemt privacy serieus. In dit privacy statement wordt in het kort beschreven hoe wij met persoonsgegevens van bezoekers van onze websites omgaan en deze beveiligen.
Doeleinden van de gegevensverwerking van bezoekers van de website
Als u een contact- of aanmeldformulier op de website invult, of ons een e-mail stuurt, dan worden de gegevens die u ons toestuurt bewaard, zolang als naar de aard van het formulier of de inhoud van uw e-mail nodig is voor de volledige beantwoording en afhandeling daarvan.
Klikgedrag en bezoekgegevens
Op de website worden algemene bezoekgegevens bijgehouden. In dit kader worden met name het IP-adres van de computer, de eventuele gebruikersnaam, het tijdstip van opvraging en gegevens die de browser van een bezoeker meestuurt, geregistreerd. Daarnaast worden deze gegevens gebruikt voor statistische analyses van bezoek- en klikgedrag op de website. Tevens wordt de werking van de website geoptimaliseerd. Prikkel probeert deze gegevens zo veel mogelijk te anonimiseren. Deze gegevens worden niet aan derden verstrekt.
Gebruik van cookies
Prikkel maakt bij het aanbieden van elektronische diensten gebruik van cookies. Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door de browser van de bezoeker op de computer van de bezoeker wordt opgeslagen. Prikkel gebruikt cookies om uw instellingen en voorkeuren te onthouden. U kunt deze cookies uitzetten via uw browser, zie bijvoorbeeld deze toelichting door de Consumentenbond.
Functionele cookies
Om ervoor te zorgen dat deze website goed werkt maken wij gebruik van functionele cookies. Dit zorgt ervoor dat bijvoorbeeld de voorkeursinstellingen van de bezoeker wordt onthouden. Voor het gebruik van deze cookies heeft Prikkel geen toestemming nodig.
Analytische cookies
Via onze website worden cookies geplaatst van het Amerikaanse bedrijf Google, als deel van de “Analytics”-dienst. Deze dienst is er voor om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien Google hiertoe wettelijk wordt verplicht, of voor zover derden de informatie namens Google verwerken. Prikkel heeft hier geen invloed op. Ook het gebruik van deze cookies is zonder toestemming toegestaan. Wel dient u over het gebruik daarvan te worden geïnformeerd. Dit doen wij door middel van dit privacy statement.
Bewaartermijnen en verwijdering van cookies
Wanneer een cookie een verlooptermijn heeft, dan worden uw gegevens na deze verloopdatum niet meer geregistreerd. Daarnaast is het ook mogelijk cookies voortijdig te verwijderen (zie handleiding browser).
Websites van derden
Voor alle websites van derden, waarmee Prikkel via een link is verbonden, geldt dat onze privacy- en cookieverklaring niet van toepassing is. Daarboven achten wij het belangrijk de bezoeker erop te wijzen dat Prikkel op geen enkele wijze kan garanderen dat deze derden de persoonsgegevens van de bezoeker op een betrouwbare of veilige manier behandelen. Lees daarom eerst de privacyverklaring van dergelijke websites alvorens ervan gebruik te maken.
Sociale media
Op deze website kunnen knoppen zijn opgenomen om pagina’s te kunnen promoten of te delen op sociale netwerken van Facebook en Twitter. Deze knoppen worden gerealiseerd door een code, die wordt aangeleverd door Facebook en Twitter zelf. Deze code plaatst onder meer een cookie (zie boven). Lees daarom de privacyverklaring van Facebook, LinkedIn en Twitter (welke regelmatig kunnen wijzigen) om te zien wat deze partijen met de persoonsgegevens van de bezoeker doen.
Beveiliging
Met de door Prikkel genomen beveiligingsmaatregelen streven wij ernaar om misbruik van en ongewenste toegang tot de persoonsgegevens van de bezoeker te voorkomen. Prikkel zorgt voor een strikt autorisatie- en beveiligingsbeleid en het periodiek controleren van de uitvoering daarvan. Qua beveiliging hanteert Prikkel een logische, fysieke, technische en organisatorische toegangsbeveiliging, een doel gebonden toegangsbeperkingen en het geografisch beperken van onze dataopslag tot landen binnen de Europese Economische Ruimte.
Klachten – Autoriteit Persoonsgegevens
Heeft u een klacht over de wijze waarop Prikkel de persoonsgegevens van de bezoeker verwerkt dan gaan wij graag een gesprek met u aan. Hiervoor kan de bezoeker contact opnemen met de aangewezen contactpersonen binnen Prikkel. De contactgegevens staan onderaan dit document. De bezoeker heeft het recht haar/zijn klacht over onze verwerking ook voor te leggen aan de Autoriteit voor de Persoonsgegevens (AP). Daartoe kunt u contact opnemen met het AP.
Onder de AVG heeft de bezoeker of betrokkene de volgende rechten:
• Duidelijkheid verkrijgen over wat wij doen met welke persoonsgegevens;
• Inzage verkrijgen in welke persoonsgegevens wij van u hebben;
• Correctie laten uitvoeren op fouten in uw persoonsgegevens;
• Verwijderen van uw (verouderde) persoonsgegevens;
• Terugtrekken van door u eerder gegeven toestemming;
• Beperken van (bezwaar aantekenen tegen) bepaald gebruik van uw persoonsgegevens.
Bij het gebruikmaken van één van deze rechten, vragen wij u duidelijk aan te geven wie u bent. Prikkel wil er zeker van zijn dat geen gegevens van andere personen worden aangepast of gewist.
Aanpassen privacy statement
Prikkel behoudt zich het recht voor dit privacy statement aan te passen. Wijzigingen zullen op deze website worden gepubliceerd.
Datum laatste wijziging: deze privacyverklaring is voor het laatst gewijzigd in september 2023.
Contactgegevens
Prikkel
Markgraaflaan 179
2553 MA ’s-Gravenhage
mail: info@prikkelmee.nl
Directie:
Mevrouw J. Knoester
Telefoonnummer: 06-14994788
E-mailadres: info@prikkelmee.nl